Yoga voor meer balans

Goedele Leyssen

scroll

Goedele Leyssen
Yoga-teacher en meditatiecoach
Hollistisch Nutritionist
Auteur van o.a 'Balans' en 'Moodfood
www.goedeleleyssen.com


Als er één yogaoefening voor meer balans is, dan is het tree pose wel. Tree pose leert je welke gedachten je uit balans brengen (want zodra je ze denkt ga je uit evenwicht). Hoe vaker je tree pose doet, hoe makkelijker het zal worden om je balans te bewaren en hoe rustiger je je zal voelen.

PS: Het is volledig normaal dat je lichaam voortdurend kleine aanpassingen moet doen om in deze pose te blijven. Helemaal perfect stilstaan lukt enkel op de foto.

HOE?
- Ga mooi rechtop staan.
- Verplaats je gewicht naar je linkervoet.
- Hou je linkervoet stevig op de vloer.
- Buig je rechterknie en neem je rechterenkel vast met je rechterhand.
- Plaats de zool van je voet tegen de binnenkant van je linkerdij. (Je linkerbeen is mooi gestrekt)
- Oefen druk uit met je rechterhiel in je lies en geef wat tegendruk met je linkerdij. Je tenen wijzen naar beneden.
- Plaats je handen eerst op je heupen. (Je heupen wijzen recht naar voren, ook al betekent dat dat je knie niet perfect naar buiten gericht is, maar eerder wat naar voren)
- Plaats je handpalmen vervolgens tegen elkaar tegen je borstbeen.
- Blijf tot 2 minuten staan. (Je kunt een timer voor je op de grond leggen)
- Adem daarna in en strek je armen boven je hoofd, de handpalmen nog steeds samen.
- Hou je armen gestrekt gedurende 2 minuten.
- Wissel daarna van kant.

Namasté!

 

powered by webEdition CMS